یادواره شهدای ادوات لشکر 41 ثارالله برگزار شد.

دبیر ستاد یادواره شهدای ادوات لشکر 41 ثارالله روز چهارشنبه در حاشیه این آیین گفت: این ستاد از سال 1390 با مسئولیت سردار محمد علی الله دادی در کرمان تشکیل شد و هر سال در یکی از شهرستان ها گردهمایی رزمندگان ادوات و یادواره 380 شهید ادوات برگزار می شود .
پس از اعزام سردار الله دادی سردار افشار منش مسئولیت ستاد را بعهده گرفتند و اولین گردهمایی در 90 در کرمان برگزار شد و اولین یادواره در سال 92 در حسینیه ثارالله کرمان همراه با دومین گردهمایی رزمندگان برگزار گردید.
با پیوستن سردار افشار منش به یاران شهیدش برادر محمد حسین نعمتی مسئولیت این ستاد را بعهده گرفتند و هنوز امورات ستاد را پیگیری می نمایند .

gerdhamai 28
تاکنون دومین یادواره درسیرجان و سومین یادواره در رابر و چهارمین یادواره در بم برگزار گردیده است .

همزمان با یادواره ها گردهمایی رزمندگان ادوات در دفاع مقدس نیز برگزار می گردد که بخش عمده ای از رزمندگان ادوات از سراسر استان کرمان و سایر استانها در این گردهمایی و یادواره شرکت می نمایند.
امروز این یادواره به میزبانی جیرفت برگزار شد.
دبیر ستاد یادواره افزود: در زمینه برگزاری این یادواره شهدا از روز جمعه ششم اسفند در شهرستان های منوجان، کهنوج، عنبرآباد و جیرفت در مدارس و مساجد روایت گری دفاع مقدس و نقش ادوات در دفاع مقدس در راستای یادواره شهدا برگزار شد.
وی با بیان اینکه هدف از این روایت گری ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: روایت گری شهدای ادوات در 112 مدرسه و مسجد برگزار شد.
امام جمعه جیرفت نیز در این آیین ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ایام فاطمیه عاشورای دوم است لذا با اجتماعات پرشور و حضور در هیات های مذهبی این ایام را گرامی بداریم.
حجت الاسلام رضا کرمی پور افزود: حضرت فاطمه (س) جایگاه ولایت را حفاظت و پاسداری کرد و اگر فریاد و خطبه های ایشان خوانده نمی شد معلوم نبود چه اتفاقی برای امامت و جایگاه ولایت رخ می داد.
وی اظهار کرد: بیشتر شهدا در وصیت نامه های خود به پیروی از ولایت و حرکت در این مسیر تاکید کرده اند لذا این نشان از اهمیت جایگاه ولایت و رهبری است.
امام جمعه جیرفت گفت: کسانیکه برخلاف مسیر رهبری حرکت کنند با مردم طرف هستند و مردم هم از این افراد نمی گذرند.
وی گفت: ولایت به همه ما حیثیت و آبرو داده است لذا باید در مسیر ولایت حرکت کنیم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بصیرت جامعه را بالا ببرید و فتنه را به هوای مه آلود تشبیه کردند لذا این مساله نشان از اهمیت بصیرت است و باید بصیرت مردم بیشتر شود.
فرمانده ناحیه سپاه جیرفت نیز ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در مراسم گزارشی از برگزاری یادواره به مردم ارائه نمودند.
در ادامه برنامه برادر رادمنش یکی از هنرمندان کشور شهید زندی را روایت کردند.
پس مداحی برادر حاج جواد حسینخانی سردار حاج محمد مارانی فرمانده محترم قرارگاه منطقه ای قدس نزسا به ایراد سخن پرداختند و ایشان نقش رزمندگان در دفاع مقدس و شهید زندی را بطور کامل توضیح دادند.
بعد از سخنرانی سردار مارانی از تعدادی از خانواده محترم شهداء تجلیل بعمل آمد.

8 1

 

 

 

 

 

 

تمامی حقوق نزد قرارگاه تیپ ادوات لشکر 41 ثار الله محفوظ می باشد